nekpijnbijborstvoeding

Comfortabel borstvoeding geven voor baby en mama. Enkele tips.

Ook snel last van een stijve nek of spierpijn in je arm tijdens het voeden van je pasgeboren baby? Zoek een aangename houding waarin jij je optimaal kan ontspannen. Enkele op die manier voorkom je rug-, nek- en schouderklachten.

Welke houding je kiest, is vaak afhankelijk van je eigen voorkeur, het moment van de dag waarop het voeden plaatsvindt en de grootte van je baby. Om er zeker van te zijn dat het voeden zowel voor jou als voor de baby zo comfortabel mogelijk is geven we je graag enkele tips.

Kussens to the rescue

Geef je borstvoeding in de zetel of op een stoel? Neem dan best een voedingskussen of een paar gewone kussens bij de hand om je rug en arm te ondersteunen. Plaats een kussen achter je rug zodat je gemakkelijker een rechte rug kan houden.  Een ander kussen moet je arm ondersteunen. Het zorgt voor een ontspannen, pijnvrije pose waardoor je deze langer kan volhouden.

Verbeterde bloedcirculatie

Wees je bewust van je houding. Span bijvoorbeeld je schouders niet op, maar ontspan ze. Op deze manier voorkom je schouder en nekklachten. En, verwissel tijdig van borst en dus van arm. De actieve arm kan hierdoor rusten en de bloedcirculatie kan opnieuw op gang komen. Na het geven van de voeding kan je best enkele oefeningen doen om je doorbloeding te verbeteren. Het zorgt ervoor dat je op termijn geen pijnklachten krijgt in je spieren, want jouw kind verdient een gezonde mama.

Heb je na het geven van borstvoeding en het volgen van deze tips nog steeds klachten? Wij helpen je graag verder. Maak hier een afspraak.

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn

Openingsuren praktijk
Ma-Do 8.30 - 12.00 // 13.00 - 20.00
Vrij 8.30 - 12.00 // 13.00 - 18.00
Za-Zo Gesloten

Desguinlei 16
2018 Antwerpen

0478 40 96 16
Bel ons

info@Trug.be
Stuur ons een bericht

Boek online
een afspraak

Kinepraktijk Trug