pilates

Pilates @ TRUG

Hoorde je het al? Wij hebben een nieuwtje: lessen pilates en zwangerschapspilaties bij kinepraktijk Trug. Lerares Pien Bongers laat je elke week zweten met pilatesoefeningen voor een betere kernstabiliteit. Wat is pilates juist, en is het iets voor jou? Pien overtuigt jullie tijdens deze korte introductie.

Pilates is erop gericht het lichaam te stretchen, versterken en balanceren. Het legt de focus op de kern van het lichaam: de buik, onderrug, bekken en bilspieren met als doel balans te brengen in het lichaam en de geest. Via concentratie en focus ga je door bepaalde poses en oefeningen je spieren beheersen en je romp verstevigen. Heb jij een zittend beroep, of werk je graag aan je kernstabiliteit? Dan is pilaties iets voor jou.

Ademhaling is key

De moderne Pilates gaat meestal uit van negen principes: ademhaling, concentratie, controle, precisie, ‘centriciteit’, vloeiende bewegingen, uitlijning, uithoudingsvermogen en ontspanning. Hierbij staat het eerste principe, ademhaling, centraal in de uitoefening van deze sport. De verhoging van de zuurstofopname en de circulatie van dit zuurstofrijke bloed naar elk deel van het lichaam is reinigend en stimulerend. Pilates probeert deze ademhalingsoefeningen goed te coördineren met bewegingen en door een goede ademhaling te werken aan de spierkracht, lenigheid, conditie en lichaamscoördinatie.

Met de basisoefeningen in dit filmpje krijg je een eerste indruk over de sport. Doe gerust mee en ontdenkt wat pilates met jouw lichaam doet.

Pilates voor zwangere vrouwen

Wil je tijdens de zwangerschap verantwoord sporten? Of werken aan zwangerschapsgerelateerde bekken- en rugklachten? Ook dan is een pilatestraining een uitstekende sport voor jou.

Blijven sporten en bewegen tijdens je zwangerschap is sterk aangeraden en heeft een gunstig effect op zowel moeder als baby. Bij pilates leer je optimaal gebruik maken van de bekkenbodemspieren, diepe buikspieren en heupstabilisatoren. Het zal je negen maanden lang helpen bij het dragen van je baby, en het zal zijn vruchten afwerpen tijdens de bevalling. Een voorsmaakje.

Heb jij interesse in lessen pilates bij Pien? Of heb jij vragen? Stuur een mailtje naar oefentherapie.pienbongers@gmail.com.

Omwille van de geldende maatregelen met betrekking tot het coronavirus gaan de lessen voorlopig online in jouw living door. Wanneer het opnieuw toegelaten is kan je bij ons in onze eigen sportruimte terecht. Tot binnenkort!

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn

Openingsuren praktijk
Ma-Do 8.30 - 12.00 // 13.00 - 20.00
Vrij 8.30 - 12.00 // 13.00 - 18.00
Za-Zo Gesloten

Desguinlei 16
2018 Antwerpen

0478 40 96 16
Bel ons

info@Trug.be
Stuur ons een bericht

Boek online
een afspraak

Kinepraktijk Trug